De klantenservice van uw webshop uitbesteden

Heeft u een prachtige webshop laten bouwen of misschien wel zelf gebouwd? Wij weten als geen ander dat het een behoorlijke klus kan zijn. Het verzamelen van de beste producten, de layout van de website bedenken, de teksten schrijven, de categorieën en de producten. U bent na al dit harde werken natuurlijk apentrots op uw website. Maar nu gaat het echte werk pas beginnen. U begint uw marketingcampagnes en hopelijk gaan de verkopen van uw webshop als een tierelier. U ontvangt nu dagelijks tientallen telefoontjes en mailtjes van uw potentiële klanten. Uw klanten stellen u de meest uiteenlopende vragen; “Waar blijft mijn bestelling?”, “Kan er nog een product aan worden toegevoegd?” of uw klanten hebben onverhoopt een klacht. Als u ervaart dat u niet meer toekomt aan ondernemen, kies dan voor het volgende: uw klantenservice uitbesteden.

Hoe werkt het uitbesteden van de klantenservice van uw webshop?

Uw webshop heeft als het goed is één of meerdere contactmogelijkheden. Misschien kunnen uw gasten uw bellen, mailen, direct met uw chatten of kunnen zijn met u contact opnemen door middel van een contactformulier. Gespecialiseerde bedrijven, die zich dagelijks bezighouden met klantcontact kunnen u hierbij assisteren. De contactkanalen die u gebruikt op uw website worden nu direct gekoppeld het het zo’n gespecialiseerd bedrijf en nemen zij de klantenservice van uw website volledig uit handen. Zij beantwoorden uw telefoontjes, mails en chats zodat u zich kunt focussen op wat belangrijk is. Juist! Ondernemen!

Is het uitbesteden van de klantenservice voor elk type webshop?


Het korte antwoord; Jazeker. Voor elk type klantenservice en webshop is er een oplossing. Deze bedrijven houden contact met uw klanten en sturen u netjes een rapport van de gesprekken die zij hebben gevoerd. Zij gaan zelf opzoek naar de informatie die de klant nodig heeft. Pas als er echt besluiten moeten worden genomen, dan benaderen zij u.

Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van de klantenservice?


De voordelen zijn legio. Het aller belangrijkste is dat u nu veel meer tijd over heeft om te ondernemen en om voor omzet te zorgen. Alleen zo kunt u uw webshop naar ongekende hoogte laten groeien.

Daarnaast zal uw klantenservice verbeteren en de klanttevredenheid stijgen als u het uitbesteedt. De mensen die nu uw klantenservice overnemen krijgen trainingen om uw klanten zo goed mogelijk te woord te staan. U als eigenaar van een webshop heeft natuurlijk niet altijd de mogelijk om direct een mailtje of telefoontje te beantwoorden. U bent immers ook druk met andere dingen. Gelukkig hebben deze bedrijven dat wel, omdat zij altijd mensen paraat hebben staan om direct de vragen van uw klant te beantwoorden.

Bron: Krijgsman