Een van de lastigste onderdelen van marketing is misschien wel de doelgroep goed bereiken. Je moet weten waar je doelgroep zich bevindt, wat hun behoeftes zijn en waarom jouw product en/of dienst past bij hen. Tegenwoordig is het al makkelijker geworden om de doelgroep gericht te bereiken. Dit doordat we steeds meer online te vinden zijn. Toch blijft het veel tijd kosten om je online marketingactiviteiten goed uit te voeren. Eén van de manieren om hier minder tijd aan kwijt te zijn is door je Social Media uitbesteden. Hierdoor houden specialisten zich hier mee bezig en hoef jij dat niet meer te doen.

Doelgroep analyse

Voordat je begint aan Social Media uitbesteden heb je waarschijnlijk zelf al een beeld van je doelgroep. Je weet voor wie jouw product en/of dienst is en waarom het juist voor hen is. Vooraf bespreek je dit met het desbetreffende bureau. Had kan zijn dat zij dan nog een aanvullende doelgroep analyse doen. Zo weten zij ook precies hoe ze hen kunnen bereiken en welke strategie past bij hen. Binnen social media marketing zijn er verschillende keuzes te maken. Ga je vooral aan je eigen social media werken of ga je via influencers te werk. Social Media bureaus kunnen hier de juiste inschatting voor maken.

Kanalen

Naast dat er keuzes zijn binnen de activiteiten van social media marketing moet er ook gekeken worden naar de kanalen waar je je doelgroep op gaat bereiken. Zijn ze vooral actief op Facebook? Of juist op Instagram, Snapchat of LinkedIn. Elk kanaal kent weer een eigen aanpak. Facebook en LinkedIn zijn formelere kanalen dan Instagram en Snapchat. De toon die je aanslaat op je sociale media kanalen moet passen bij je doelgroep en bij je bedrijf. Het uitbesteden van je sociale media kent veel voordelen voor je bedrijf. Vooral door de ervaring en de expertise die sociale media bureaus in huis hebben.