igenaar van een restaurant? Gebruik narrowcasting als promotiemiddel

Narrowcasting

Als je de eigenaar bent van een restaurant, dan begeef je je in een van de mooiste werkvelden die er bestaan. Tegelijkertijd is de horeca ook een enorm veeleisende en hectische sector. De marges in de horeca zijn namelijk klein en de onzekerheid over het voortbestaan van je organisatie relatief groot. In de horeca heerst bovendien altijd hevige concurrentie met vergelijkbare aanbieders. Zaak is dus om zo goed mogelijk promotie te maken voor jezelf. Hiermee kun je immers gasten over de streep trekken die anders naar een concurrent waren gegaan. Het gebruik maken van narrowcasting kan hierbij wel eens het verschil maken. Narrowcasting uit zich doorgaans in beeldschermen waarop je specifieke informatie toont die voor een duidelijk afgebakende doelgroep is bestemd. Lees hieronder hoe narrowcasting zowel een fastfood restaurant als een luxer restaurant kan helpen.

Narrowcasting

Narrowcasting in de fastfood business

In de fastfood sector is narrowcasting al jarenlang een heel normaal verschijnsel. Dit uit zich natuurlijk in digitale schermen waarop je als gast van grote afstand (delen van) de menukaart kunt zien. Zo kunnen gasten al snel na binnenkomst bepalen wat ze willen bestellen. Aangezien het in de fastfood business allemaal om snelheid en efficiëntie draait is dat een groot voordeel. Uiteraard biedt narrowcasting hierbij ook de mogelijkheid om bepaalde producten extra onder de aandacht te brengen. Mogelijk zijn dit de wat duurdere producten, al kun je er ook juist voor kiezen om juist aanbiedingen extra te promoten.

Zo gebruiken luxere restaurants narrowcasting

Als eigenaar van een ‘normaal’ restaurants kun je ook uitstekend narrowcasting inzetten. Dit kun je doen door een scherm in de etalage te plaatsen en daar informatie over en foto’s van smakelijke gerechten prijs te geven. Zo maak je ook reclame terwijl het restaurant gesloten is.